Forma1-Live.hu

Lewis Hamilton nyerte a Kínai nagydíjat

A Shanghai pályán száraz körülmények között rajtolt el a mezőny. Kevin Magnussen kivételével, mindenki lágy gumikon indult neki a versenynek.

A felvezető körben Nico Rosbergnek már jelezte a mérnöke, hogy nem kapják meg a telemetriai adatokat az autóról, ami nem túl jó hír az amúgy is nagy nyomás alatt lévő pilótának.

A rajtot Lewis Hamilton a pole pozícióból remekül kapta el, Vettel jött fel a második helyre és Alonso a harmadik pozíciót csípte el. Két apró koccanás volt az indulás után Felipe Massa, aki ismét zseniális rajtot vett összeért Fernando Alonsoval és Rosberg is Bottassal, ezen kívül nem történt baleset, senki sem esett ki. Nico Rosberg sok helyet vesztett és a 7. helyre esett vissza.

Az első körök után Hamilton előnye 4-5 másodperc, mögötte Vettel, Alonso, Riccardo, Massa. A pálya továbbra is száraz, így jó köridőket tudnak autózni a versenyzők.

Az első kieső, Adrian Sutil a Sauber Ferrari versenyzője, aki az 5. körben kényszerült feladni a versenyt.

A nyolcadik körben Jenson Button érkezett először a boxba kereket cserélni, a lágyakat sorban közepes keverékre cserélték a csapatok. A gumi szemcsésedés folyamatos problémát okozott a versenyzőknek.
Felipe Massa kerékcseréje, Alonsoval történő ütközést következtében, több, mint 40 másodperces lett, valami gond volt a bal hátsó kerékkel, így a brazil visszaesett a 21. helyre.
A kiállások után Vettel, Alonso mögé tudott visszajönni. A 15. körben a brit pilóta előnye már majdnem egy box kiállás volt, 17 másodperc. Lewis Hamilton a 17. körben gurult ki a boxba és 28 másodperces előnyének köszönhetően továbbra is az első helyen tudott maradni.

A 22. körben az első öt sorrendje, Hamilton, Alonso, Vettel, Rosberg, Riccardo. Ismét láthattuk a különbséget a Red Bull és a Mercedes között, amikor Nico Rosberg megelőzte, majd visszaverte Sebastian Vettel visszaelőzési kísérleteit.
Vettel fülére szóltak, hogy engedje el csapattársát, aki két kiállásos taktikán van, míg a német világbajnok címvédő 3 kiállásos taktikán. Vettel annak rendje és módja szerint elengedte csapattársát.

A 27. körben Grosjean autójának váltójával akadtak problémák, a 4. sebesség rossz és a csapat utasította, hogy ne használja, hogy be tudják fejezni a futamot.
29. kör, sárga zászló a francia Lotusának vége, lesodródott a pályáról, majd kijött a boxba.

39. körben a második box kiállások után Hamilton, Alonso, Rosberg, Riccardo, Vettel az első öt sorrendje.

Nagy csata alakult ki a második helyért Fernando Alonso és Nico Rosberg között és a harmadik szektor hosszú egyenesében a német simán elment a spanyol pilóta mellett.

A verseny ismét Mercedes fölénnyel, Lewis Hamilton rajt-cél győzelmével, Nico Rosberg második helyével zárult, azonban úgy tűnik, hogy a Ferrarik és a Red Bullok is javulnak és a későbbiekben fel tudnak zárkózni a német gyári istálló mögé.

A leggyorsabb kört Nico Rosberg futotta meg a 39. körben, 1:40,402-vel.

Világbajnokság jelenlegi állása a Kínai nagydíj után.

A Kínai nagydíj végeredménye:

1. Lewis Hamilton Mercedes GYŐZTES
2. Nico Rosberg Mercedes
3. Fernando Alonso Ferrari
4. Daniel Riccardo Red Bull – Renault
5. Sebastian Vettel Red Bull – Renault
6. Nico Hülkenberg Force India – Mercedes
7. Valtteri Bottas Williams – Mercedes
8. Kimi Räikkönen Ferrari
9. Sergio Perez Force India – Mercedes
10. Daniil Kvyat Toro Rosso – Renault +1 laps
11. Jenson Button McLaren – Mercedes +1 laps
12. Jean Eric Vergne Toro Rosso – Renault +1 laps
13. Kevin Magnussen McLaren – Mercedes +1 laps
14. Pastor Maldonado Lotus – Renault +1 laps
15. Felipe Massa Williams – Mercedes +1 laps
16. Esteban Gutierrez Sauber – Ferrari +1 laps
17. Kamui Kobayashi Caterham – Renault +1 laps
18. Jules Bianchi Marussia – Ferrari +1 laps
19. Max Chilton Marussia – Ferrari +2 laps
20. Marcus Ericsson Caterham – Renault +2 laps

Kiesők:

Romain Grosjean Lotus – Renault 23 laps
Adrian Sutil Sauber – Ferrari 7 laps
bleacherreport.com