Forma1-Live.hu

Hamilton nyerte a Szingapúri nagydíjat

Lewis Hamilton idén hetedszer, Szingapúrban másodszor tudott a dobogó legfelsőbb fokára állni, mellé Sebastian Vettel és Daniel Riccardo álhatott fel a pódiumra. A bajnoki pontversenyben ezzel a brit pilóta átvette a vezetést csapattársától, Nico Rosbergtől.

Rosberg mérnöke rádión közölte a felvezető kör előtt, hogy kuplungjával gondok vannak  ha nem tud elindulni, akkor a bokszból kell rajtolnia. És valóban a rajtrácson maradt a jelenlegi listavezető, kormánycsere után a bokszból várta az indítást.

Kamui Kobayashinak már a rajt előtt feladni kényszerült a versenyt, autója kigyulladt még a felvezető körben.

Alonso remekül rajtolt, az első kanyart le kellett vágnia, hogy ne legyen ütközés, viszont rutinosan visszaadta a helyét Sebastian Vettelnek, így nem büntették az incidensért. Az első kör végén, Hamilton, Vettel, Alonso Riccardo és Räikkönen az első öt sorrendje.
Rosberg rádión közölte nem működik a kormánykijelzője, nehéz verseny elé néz a német, aki az utolsó helyen autózott a második kör végén.

A hetes kanyar levágásáért Kevin Magnussent is vizsgálták, de végül nem büntették az ifjú dánt.
Rosbergnek nagyobb problémája van, egyszerűen nem tudja magát áthámozni a Caterhamen. A negyedik sebességi fokozat mintha hiányozna autójából, hármasból egyből ötösbe ugrott.

A két Force india kezdte meg a kerékcseréket a kilencedik körben, sokan követték a példájukat, A két McLaren kivételével mindenki szuperlágy keveréket kapott. Rosberg versenyének a 14 körben a bokszkiállás alkalmával vége lett, nem működött a csere kormány sem és nem tudott elindulni a kerékcserét követően.

Jean Eric Vergnet büntették kanyarlevágásért, amelyet a következő kerékcserénél kellett letöltenie. Közben Esteban Gutierrez versenyének is vége szakadt. Max Chilton jobb első defektet kapott, de szerencsére a bokszba tudta kormányozni a Marussiát és a gyors kerékcserét követően ismét visszatért a pályára.

A 23. körben ismét a két Williams nyitotta a második kerékcserét, majd Alonsot is kihívták, aki Vettelt üldözte. A Red Bull reagált egy körrel későb, de a spanyol így is meg tudta előzni a címvédőt. Más a taktika, Vettelnek lágy, míg Alonsonak szuperlágy abroncsokat tettek fel, ez könnyen lehet, hogy vissza fog ütni a végén a Ferrarinak.

Féltávnál Hamilton, Alonso, Vettel, Riccardo, Massa az első öt sorrendje.
A 31. körben Sergio Perez Adrian Sutillal csatázott és a Sauberes bevágva elé féktávon bal hátsó kerekével összetörte Perez első szárnyát. A Force India pár méterrel később maga alá gyűrte az első szárnyat.
Jöhetett a Safety Car, és következtek a taktikai kerékcserék. Alonso és Räikkönen is kijöttek a lágy abroncsokért.

A biztonsági autó a 37. körben elhagyta a pályát és újból elrajtolt a mezőny. Hamilton az élen, mögötte Vettel, Riccardo, Alonso, Massa, Bottas, Button, Räikkönen, Vergne és Magnussen volt az első 10 sorrendje.

Adrian Sutil is jogtalan előnyszerzésért 5 másodperces büntetést kapott, egyenlőre a Perezzel történt ütközését vizsgálják, így halmozott büntetést kaphat. Azonban a versenybírák nem adtak büntetést Sutilnak az incidensért.

Hamilton menekülőre fogta, mivel neki még egy cserére ki kell jönnie, mert még nem volt fent nála a lágy keverék.
A 41. körben Adrian Sutil is kiállt a versenyből, így a Sauber Szingapúrban sem tudott pontot szerezni.

Az utolsó 20 körben elkezdődtek a számolgatások és a gumispórolás. Lewis Hamilton az 53. körben jött ki kereket cserélni és sikerült akkora előnyt kiépítenie, hogy a bokszkiállást követően közvetlenül Sebastian Vettel mögé a második helyre tudott visszajönni.

Nagy csata alakult ki a végére a pontot érő helyekért. Az élen Vettel és Hamilton csatázott, de könnyedén a második DRS zónában elment a címvédő mellett.
Button autója az 53 körben leállt, akárcsak Alonsoé Monzában, valami az elektronikával történhetett.

Alonso Riccardoval csatázott a dobogóért, míg hátrébb Bottas, Räikkönen, Hülkenberg, Kvjat négyes 1 másodpercen belül harcoltak egymással a hatodik pozícióért.
Jean Eric Vergne ismételet pályaelhagyásért 5 másodperces büntetést kapott, amit a végén hozzáadnak eredményéhez. Ahogy ezt meghallotta rakétaként ment át Hülkenbergen, Räikkönenen és Bottason, kihajtotta az autóból amit csak tudott. Ez ki is fizetődött neki, megtarthatta a büntetéssel együtt a hatodik helyet.

Végén Perez megelőzte csapattársát és Räikkönent is, majd Bottas Williamse alatt elfogytak az abroncsok így ő lecsúszott a hatodikról a 11. helyre.

Letelt a 2 óra és leintették a futamot, egy körrel a hivatalos vég előtt, a 60. körben.

A Világbajnoki pontverseny állása a Szingapúri nagydíj után!

A Szingapúri nagydíj végeredménye:

1. Lewis Hamilton Mercedes GYŐZTES 25 pont
2. Sebastian Vettel Red Bull – Renault +13.5s 18 pont
3. Daniel Ricciardo Red Bull – Renault +14.2s 15 pont
4. Fernando Alonso Ferrari +15.3s 12 pont
5. Felipe Massa Williams – Mercedes +42.1s 10 pont
6. Jean-Eric Vergne Toro Rosso – Renault +56.8s 8 pont
7. Sergio Perez Force India – Mercedes +59.0s 6 pont
8. Kimi Räikkönen Ferrari +1:00.6s 4 pont
9. Nico Hülkenberg Force India – Mercedes +1:01.6s 2 pont
10. Kevin Magnussen McLaren – Mercedes +1:02.2s 1 pont
11. Valtteri Bottas Williams – Mercedes +1:05.0s
12. Pastor Maldonado Lotus – Renault +1:06.9s
13. Romain Grosjean Lotus – Renault +1:08.0s
14. Daniil Kvyat Toro Rosso – Renault +1:12.0s
15. Marcus Ericsson Caterham – Renault +1:34.1s
16. Jules Bianchi Marussia – Ferrari +1:34.5s
17. Max Chilton Marussia – Ferrari +1 kör

Kiesők:

Jenson Button McLaren – Mercedes 53 kör
Adrian Sutil Sauber – Ferrari 41 kör
Esteban Gutierrez Sauber – Ferrari 19 kör
Nico Rosberg Mercedes 17 kör
Kamui Kobayashi Caterham – Renault 0 kör
hird