Forma1-Live.hu

Szabályváltozások 2015-ben

A 2015-ös szabálykönyvben jó pár változás van, ezek egy részét már tapasztalhattuk a 2014-es szezon végén is.

Ahogy azt már sejteni lehetett, eltörlik a dupla pontos szabályt, így Bernie Ecclestone nagy bánatára nem osztanak kétszer annyi pontot az utolsó futamon, mint a szezon többi megmérettetésén. Ezzel együtt a biztonsági autós szakaszok utáni álló rajt ötletét is elvetették.

2015-ben ha a versenyt felfüggesztik, a versenyautóknak nem a rajtrácsra, hanem a boxutcában kell felsorakozniuk, amit erre az időre lezárnak.

2014-ben vezették be az 5 másodperces büntetést, amit a kerékcserékkor a folyamat megkezdése előtt kellett letölteni. Ezt 2015-ben kiegészítik egy 10 másodperces büntetéssel is.
10 másodperces stop&go büntetés jár azért, ha a csapat szerelői a rajt előtti 15 másodperces jelzést követően is a versenygép mellett maradnak és a versenyző nem a boxból rajtol el.

2015-ben jön a virtuális biztonsági autó, amit az előző szezon végén már teszteltek. Ezt csak a dupla sárga zászlós figyelmeztetések esetén fognak alkalmazni.

A biztonsági autós fázis is módosul. A lekörözöttek, bár visszavehetik körüket, a versenyirányításnak már nem kell megvárnia, amíg felzárkóznak a mezőny végére ahhoz, hogy a safety car elhagyhassa a pályát.

Az autók minimális össztömegét, versenyzővel együtt 2 kilogrammal emelték, 702kg-ra.

Ha egy autóban a teljes erőforrást cserélik, nem jár külön szankcióval, csak az egyes részek kicseréléséért osztanak hátrasorolásos büntetéseket. Ezeket az adott versenyen kell letölteni, ha a rajtpozíció nem teszi lehetővé a teljes büntetés letöltését, a fennmaradó rajthelyeket időbüntetésre váltják át.

És ami a legfontosabb a gyártók szempontjából:
Az motor gyártók szezon közben is módosíthatnak az erőforrásokon. Erre azért nyílt lehetőség, mert az FIA nem határozta meg pontosan, hogy meddig kell azokat véglegesíteni.

hird