Forma1-Live.hu

A Saubernél csalódottak a hétvégi futam után

Sauber Monte Carlo utcáin

A Monacói Nagydíj nem hozta az elvárt eredményt, amit a Sauber F1 csapat remélt. A futam alatt volt jó néhány baleset, két biztonsági autó és egy piros zászló, Sauber F1 csapat pilótái, Nico Hülkenberg és Esteban Gutiérrez a 11. helyen és a 13. végzett. Ennek oka, hogy nehéz volt ezekkel gumiabroncsokkal versenyezni ezen a kihívást jelentő utcai pályán.

Időjárás: napos, száraz, 18-20 ° C levegő, 39-44 ° C-sáv

Nico Hülkenberg: 11.
Szuper lágy gumikon rajtolt, majd 27 körben lágy gumikra váltott, majd újra a lágy gumikon
Sauber C32-Ferrari (Chassis 01/Ferrari 056)
“Nem vártunk semmilyen csodát ma és tegnap sem voltunk az első tízben. Hiányzott a sebesség a versenyen. Ellentétben a legtöbb más versenyzővel, szuper lágy gumikon kezdtem, majd a SC előtt a lágy gumik kerültek fel, ami rendben is volt az elején. De a másik Safety Car beállás után, a gumik nem teljesítettek jól. A hátsók különösen sokat romlottak. Amikor kiszálltam a kocsiból, láttam az acél övet az abroncson, így nem csoda, hogy a tempó nem volt elég jó már. Ez szégyen, mert ez nap a miénk lehetett volna. ”

Esteban Gutiérrez: 13.
Sauber C32-Ferrari (Chassis 03/Ferrari 056)
Indítás lágy gumikon, 28. körben szuper lágy gumik, újra indításkor a szuper lágy gumikon, 64. kör szuper lágy gumik

“Ez nagyon izgalmas verseny volt, szerencse hogy egy karcolás vagy egy baleset nélkül megúsztuk a futamot. Az első Safety Car borította a stratégiánkat, és a így a legjobbat kellett kihozni a helyzetből. Nem várták el a pontokat tőlem, de én minden tőlem telhetőt megtettem, hogy kihasználjak minden lehetőséget, hogy előrébb kerüljek. Ugyanakkor az is fontos volt, hogy befejezzem a versenyt. Az újra indítás jó volt és képes voltam harcolni, de az egyik pont, ahol még kell javítanunk az a végsebessége az autónak, annak érdekében, hogy képesek legyünk felvenni a harcot a jobb pozíciókért. Kemény volt a Williams előtt és a Lotus mögött autózni. Másrészt, dolgozni kell azon is, hogy jobb helyre kerüljek az időmérőkön. ”

Monisha Kaltenborn, csapatfőnök:
“Csalódottak vagyunk az eredménnyel, mert voltunk olyan helyzetben, hogy pontokat hozhassunk. Az első biztonsági autós időszak veszélyeztette a stratégiánkat. De a legmeglepőbb dolog számunkra az volt, hogy nem tudtunk előnyre szert tenni az újra indítás után a választott gumikon. Bár Nico autóján lágy gumik voltak – a keményebb vegyület -a gumikopás nagyobb volt, mint a versenytársaké, akik a szuper lágy gumikon futottak. Mindkét pilóta vezetett is, de az autó egyszerűen nem volt elég jó ezen a pályán. Mindezek ellenére hisszük, hogy a folyamatos fejlesztések, állítások javulásokat eredményeznek a következő versenyen. ”

Tom McCullough, Vezető pálya mérnök:
“Ez egy tipikus, eseménydús Monacoi verseny, Safety Car időszakokkal és a piros zászlóval. Mindkét pilóta jól vezetett, de végül az autó elég nehéz volt gumiknak. A kopás túl nagy mértékű volt, és nem voltunk elég gyorsak, hogy pontokat szerezzünk. Tehát összefogunk és előkészülünk a Montreali futamra, két hét múlva. “

hird