Forma1-Live.hu

Ezen a napon történt 01.16.

1903:
Párizsban született William Grover-Williams francia autóversenyző, háborús hős, aki a második világháború idején Churchill titkos hadseregében tevékenykedett, a Különleges Hadműveletek Végrehajtó Egységében, amíg németek elfogták és kivégezték.
Versenyzői pályafutását álnéven, W Williams-ként, 1926-ban kezdte, hiszen családja elől titkolni akarta szenvedélyét. 1928-ban megnyerte a Francia nagydíjat, amit 1929-ben megismételt. 1929-ben a Monacói nagydíjon egy bugattit vezetve legyőzte a nagy német riválist, a Mercedeses Rudolf Caracciolát. 1931-ben diadalmaskodott a Belga nagydíjon, a Spa-Francorchampsban és három egymást követő alkalommal nyert a de la Baule versenyen 1931 és 1933 között.

1937:
Luiz Bueno brazil autóversenyző is ezen a napon látta meg a napvilágot, Sao Pauloban, Braziliában.
Elsősorban a Brazil túraautó bajnokságokban ért el sikereket, azonban egy Formula-1-es nagydíjon is indult, hazája versenyén 1973-ban, ahol 12. helyen ért célba.

1952:
Piercarlo Ghinzani olasz autóversenyző a Riviera d’Adda nevű városban született. Versenyzői karrierje során az olasz és az európai Formula–3-as szériában is megszerezte a bajnoki címet.
A Formula-1-ben az 1981-as évektől kezdve versenyzett, első futama, a Belga nagydíj volt. Főként kisebb csapatoknál kapott helyet, az Osellánál, a Tolemannál, Zakspeednél. Az 1984-es dallasi versenyen az 5. helyen végzett, ezzel megszerezte élete első és egyben utolsó vb pontjait.

1955:
Argentina rendezhette meg a szezon első formula-1-es futamát, melynek a Buenos Aires-i Autódromo Oscar Alfredo Gálvez pálya adott otthont. A 3. argentin nagydíjat, a szintén argentin Juan Manuel Fangio nyert meg, megfutva a leggyorsabb kört is. Ezzel a kiváló nyitánnyal is elősegítette zsinórban 2. bajnoki trófeáját.

1996:
Nem kezdődött jól a szezon Michael Schumacher és csapata a Ferrari számára, mert egy tesztelés során Fioranoban  a jeges burkolaton megcsúszott és 95 km/h-s sebességgel a korlátnak csapódott. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy Schumacher karcolások nélkül megúszta az esetet. Egy nappal később Damon Hill a Williamssel leutánozta a megcsúszást, ő azonban meg tudta fogni az autót.

2004:
A Francia nagydíj visszakerült a 2004-es versenynaptárba, miután a szervezők kilábaltak a pénzügyi nehézségekből, így az idényben 18 futamra készülhettek a csapatok. Ennek azonban nem mindenki örült.