Forma1-Live.hu

Ezen a napon történt 10.11.

1911:
Milánóban született Cirillo “Nello” Pagani (1911 október 11. – 2003 október 19.) neves olasz motorversenyző, aki karrierje csúcsán 1949-ben megnyerte a 125cc kategória világbajnoki címét. Pályafutása első és egyetlen Forma-1-es futama 1950-es szezonban a Svájci Nagydíj volt, amin a hetedik helyen végzett.

1928:
Londonban született a spanyol származású, Alfonso Antonio Vicente Eduardo Angel Blas Francisco de Borja Cabeza de Vaca y Leighton (1928 október 11. – 1957 május 12.), ismertebb nevén Alfonso de Portago, “Portago márkija”, ő volt az egyik leghosszabb nevű autóversenyző.
Forma-1-es pályafutását az 1956-os Francia Nagydíjon kezdte és összesen 5 versenyen indult. Az 1956-os Brit Nagydíjon a második helyen végzett. 1957 május 12.-én a Mille Miglia-n egy szerencsétlen balesetben életét vesztette, 10 nézővel együtt, akik a helyszínen élvezték a futamot.

1993:
Nem a legjobb kezdés… ezen a napon jelentették be a Williams-Renault csapatnál, hogy az 1994-es évben Damon Hill csapattársa Ayrton Senna lesz. Hillből ez vegyes érzelmeket váltott ki, “hiszen olyasvalaki mellett autózni, aki olyan motivált és erőteljes egyéniség, mint Ayrton, nem könnyű. De én nem fogok emiatt összetörni” – mondta.
Senna általában csak egy éves szerződéseket írt alá, ám Frank Williamssel 2 évben állapodtak meg, évi 13 millió fontért.

Sajnálatos, hogy az 1994-es szezon harmadik futamán, a San Marinó-i nagydíjon halálos balesetet szenvedett.

2007:
Megromlott a kapcsolat Fernando Alonso és akkori csapata a McLaren között. Ez főként annak volt köszönhető, hogy a spanyol és a brit újonc Lewis Hamilton harca eléggé elmérgesedett. Alonsonak sikerült elérnia az FIA-nál, hogy független megfigyelőt küldjenek az utolsó Sao Paulo-ban megrendezésre kerülő versenyre, a csapathoz. Ezzel az volt a célja, hogy Hamiltont ne részesítsék előnyben.
Carlos Garcia, a spanyol motorsport szövetség elnöke, azt mondta: “Az FIA-nak egy megfigyelővel kell biztosítania, hogy semmi hátrány nem éri Fernandot, különösen az időmérőn, amin a legtöbb szabálytalanság, vagy furcsa szituáció történt az elmúlt néhány nagydíjon. “

hird