Forma1-Live.hu

Ezen a napon történt 10.17.

1999:
Érdekesen alakult az évad utolsó előtti versenye, a Maláj Nagydíj, ahol hat kihagyott futam után Schumacher is visszatért. A német megszerezte a pole pozíciót Eddie Irvine, David Coulthard és Mika Häkkinen előtt. A rajt után Irvine állt az élre, így csapattársának, Schumachernek a fő feladata az őket üldöző McLarenesek feltartása volt. Coulthard megelőzte a németet, de később technikai hiba miatt kiesett, azonban Häkkinennek ez nem sikerült, így a két Ferraris pilóta végzett az élen, mögöttük a finnel.
A verseny után egy órával a Ferrari autóit szabályellenesnek találták, mivel azok 1-1 centiméterrel hosszabbak voltak a megengedettnél, ezért kizárták őket. Bernie Ecclestone egy szóval jellemezte ezt a döntést: “nonsens”.
A Ferrari ezt követően fellebbezett, az FIA visszavonta döntését, így az összetettben átvette ideiglenesen a vezetést Eddie Irvine és a világbajnoki cím megszerzése az utolsó futamon dőlt el.

1981:
A szezon utolsó, 15. futama a Las-Vegas-i Nagydíj volt, melyen szoros küzdelemben dőlt el a világbajnoki cím sorsa. A futamot megelőzően Carlos Reutemann vezetett összetettben, mögötte 1 ponttal lemaradva, Nelson Piquet állt.
A versenyt Alan Jones nyerte, Alain Prost és Bruno Giacomelli előtt. Piquet 5. lett, így 2 pontot zsebelt be, míg Reutemann csak 8. helyen ért célba, így ő nem szerzett pontot.
A világbajnokság eldőlt, hiszen ezen győzelmével Alan Jones a 3.; Carlos Reutemann a 2.; Nelson Piquet pedig az első helyen zárta az idényt.

1979:
Kimi Matias Räikkönen (1979. október 17. –) finn autóversenyző Espoo városban látta meg a napvilágot. Elhíresült beceneve az Iceman, azaz Jégember, amely nyugodt természetére és északi származására utal és amely felirat bukósisakjain, illetve bal alkarjára tetoválva is látható.

Forma-1-es pályafutását a Sauber-Petronas versenyzőjeként kezdte a 2001-es idényben Nick Heidfeld csapattársaként.
2002-től egészen 2006-ig a McLaren-Mercedes pilótája volt és 2003-ban a Maláj Nagydíjon szerezte meg első futam győzelmét.
2007-ben a Ferrarihoz igazolt és élete első és ezidáig egyetlen világbajnoki trófeáját a maranelloi csapat színeiben érte el.
2010-től ralizni kezdett, majd 2012-től visszatért a Forma–1-be a Lotus F1 Team csapat versenyzőjeként. Több ízben sikerült felállnia a dobogóra, Abu-Dzabiban csapata első győzelmét is megszerezte.