Forma1-Live.hu

Ezen a napon történt 10.30.

1999:
Miután az FIA visszavonta döntését, miszerint diszkvalifikálták a 2 Ferrarit a Maláj Nagydíjon, Eddie Irvine 4 pont előnnyel érkezhetett a szezonzáró versenyre, Japán Nagydíjra, vetélytársa Mika Häkkinen előtt. Az időmérő során azonban nagyot hibázott Irvine és nekicsapta a gumifalnak a Ferrarit, így csak az 5. rajtkockából indulhatott. Michael Schumacher indult a pole-pozícióból, mellette Häkkinen. Október 31.-án a rajtnál a finn pilóta megelőzte a németet és végig uralva a futamot nyerni tudott, mígy a második helyen Schumacher, a harmadikon Eddie Irvine futott be. Ezzel a győzelmével Häkkinen megnyerte a futamot is, így megszerezte második bajnoki címét.
Häkkinen két ponttal Irvine előtt, 76-tal lett az 1999-es év egyéni világbajnoka. A szintén szoros konstruktőri versengést a Ferrari nyerte 128 ponttal, McLaren (124) és a Jordan (61) előtt.

 

1988:
Ayrton Senna megvédte világbajnoki címét a felettébb izgalmas Japán Nagydíjon.
Az élről Senna indulhatott, azonban autója szinte állva maradt a rajtnál, így a mellőle rajtoló Prost átvette a vezetést. A brazilnak szerencséje volt hiszen a célvonal után a pálya lejtett, így autója gurulni kezdett és be tudta indítani a motort, de ezzel a 14. helyre esett vissza. Senna hamar feltornázta magát, hiszen a 20. körben már a második helyen autózott. prostnak előjöttek a váltóproblémái, mint azt megszokhattuk a Ferrari esetében a szezon során és Senna a 28. körben átvette tőle a vezetést. A brazil ezzel a futamgyőzelmével együtt megszerezte a világbajnoki trófeát is.

1952:
Oscar Shaw, az Indianapolis Speedway pálya elnöke, aki háromszor megnyerte az Indianapolis 500 versenyt, – 1937, 1939 és 1940 – repülőgép balesetben meghalt. 1991-ben bekerült a Nemzetközi Motorsport Legendák Csarnokába.

1917:
Franciaországban, Vaucluse városban született Maurice Bienvenu Jean Paul Trintignant (1917. október 30. – 2005. február 13.) néhai francia autóversenyző, Forma–1-es pilóta.
Autóversenyzői pályafutása 25 esztendeje alatt több, különböző gyorsasági megmérettetésen is részt vett. 1950 és 1964 között 82 Forma–1-es futamon indult és két győzelmet ért el, mindkettőt, Monacoban és összesen 72,33 pontot szerzett.
A legnagyobb sikere nem a Forma-1-hez köthető, hanem az 1954-es Le Mans-i 24 órás versenyt nyerte meg.
1964 után visszavonult, hátralévő idejét csendes, visszahúzódóan, szőlőtermesztéssel, borkészítéssel töltötte és 2005-ben,87 éves korában érte a halál.

1906:
Emilio Giuseppe „Nino” Farina,  (1906. október 30. – 1966. június 30.) olasz autóversenyző Torinoban született. Ő volt az FIA által szervezett Formula-1 versenysorozat első világbajnoka 1950-ben.
Pályafutását az 1930-as években kezdte túraversenyeken, majd áttért a pályaversenyekre és 1937-ben, 1938-ban és 1939-ben is olasz bajnok lett.
A második világháború után 1950-ben érte el karrierje legnagyobb sikerét és világbajnok lett.
1952-ben a Ferrarihoz igazolt, ahol csapattársa, Alberto Ascari melett versenyzett. 1954-ben balesetet szenvedett és autója kigyulladt egy világbajnokságon kívüli versenyen. 1955-ben visszatért a versenyzésbe, azonban a súlyos sérülései miatt nem bírta a fájdalmakat, így a szezon közepén visszavonult.

1966-ban halt meg közúti balesetben a franciaországi Chambéryben, miközben a francia nagydíjra tartott.