Forma1-Live.hu

Ezen a napon történt 11.07.

1993:
Több emlékezetes alkalomnak adott helyet az évadzáró Ausztrál Nagydíj.
Ayrton Senna utolsó alkalommal rajtolt a McLaren csapat színeiben, ezzel véget ért hat éves pályafutása az istállónál, amit egy rajt-cél győzelemmel zárt.
A második helyről induló és másodikként befutó Alain Prost, aki már korábban megnyerte a világbajnoki címet, ami a negyedik volt pályafutása során, utoljára állt fel a rajtrácsra a Formula-1-ben. A futam után kérdezték érzéseiről: “Nehéz bármit is mondani, amikor az lebeg a szemed előtt, hogy most viseled utoljára a bukósisakot, utoljára veszed fel a kesztyűt és ülsz be az autóba és a rajton jár az eszed. -mondta a francia pilóta.
A futamot Ayrton Senna nyerte, akinek ez volt az 5. a szezonban és egyben ez volt az utolsó Nagydíj győzelme, hiszen a következő év harmadik futamán, a San Marinó-i nagydíjon tragikus balesetet szenvedett.
Másodikként Alain Prost, harmadik helyen Damon Hill futott be.

1967:
Ian Raby, brit autóversenyző, három hónappal szörnyű balesete után elhunyt. 1953-ban, 32 éves korában kezdett versenyezni, eleinte kisebb helyi megmérettetéseken indult, majd később, 1957-ben részt vett a Le Mans-i 24 órás versenyen, ahol a 15. helyen zárt Jack Brabham pilótatársával együtt. Ezután a világbajnokságba nem sorolt F-1-es futamokon indult, majd 1963-ban a Brit Nagydíjon debütált és összesen 7 versenyre nevezett, de csak háromra kvalifikálta magát. Utolsó Formula-1-es Nagydíján 1965-ben Németországban rajtolt.
Ezután az F2-ben versenyzett és Hollandiában, Zandvoortban, egy futam alkalmával, összetörte autóját és súlyos sérüléseket szenvedett, amikbe később belehalt.

1956:
November 7.-én látta meg a napvilágot Dr. Jonathan Charles Palmer brit autóversenyző, Formula–1-es pilóta.
1981-ben bajnok lett a brit Formula-3-ban, majd 3 évvel ezután a Formula–2-es bajnokságot is megnyerte. 1983 és 1989 között indult Formula–1-es versenyeken, szám szerint 88 nevezéséből 83-szor rajtolt el. Első megmérettetése az 1983-as Európai Nagydíj volt a Williams istállóval majd a következő szezonban már a RAM, később pedig a Zakspeed színeiben versenyzett. 1987-től három évig a Tyrrell pilótája volt, amivel megnyerte a legjobb nem turbómotorral versenyzők számára meghirdetett Jim Clark kupát. A következő két évben fokozatosan háttérbe szorult csapattársa Jean Alesi mögött.