Forma1-Live.hu

Ezen a napon történt 11.11.

2010:
A Ferrari vezetősége bejelentette, hogy csapatukhoz csatlakozik 2011-től, tesztpilótaként Jules Bianchi, aki a Ferrari Driver Academy tagja volt és már többször is beülhetett az F1-es versenygépbe, Luca Baldisserri irányításával.

2008:
A kétszeres világbajnok Mika Hakkinen elhatározta, hogy csatlakozik, a barátja és menedzsere, Didier Coton által létrehozott Aces Management Group-hoz, aminek a fő tevékenysége, új, született tehetségek felkutatása, karrierjük elindítása és irányítása.
“Tudom, mi kell ahhoz, hogy valaki a csúcsra jusson és azt is, mennyire fontos, hogy egy sportoló karrierje során maga mellett tudhasson egy csapat megbízható szakembert, akik egyengetik útját.” – mondta Hakkinen – “Alig várom, hogy megoszthassam az ambíciózus, fiatal tehetségekkel tudásomat, amivel két világbajnoki címet is szereztem.”

1997:
Az FIA World Motorsport Council [WMSC] összeült, hogy megvitassák a szezon utolsó futamán, Jerezben történt incidenst, Michael Schumacher és riválisa Jacques Villeneuve között.
A világbajnoki címért folyó harcban az utolsó futam előtt Schumacher vezetett 1 ponttal. A futamon azonban a 48. körben Villeneuve megpróbálta megelőzni a németet, a Dry Sack kanyarban, ám Schumacher résen volt és próbálta védeni a szöget, így ráhúzta autóját az előnyösebb helyzetben lévő Villenuvere. Összeütköztek, melynek következtében Schumacher a kavicságyban kötött ki, ezzel véget ért számára a verseny. Villeneuve sérült autójával folytatni tudta a versenyt és harmadik helyével megszerzett 4 pontjával világbajnok lett.
Az FIA fegyelmi bizottsága azt a döntést hozta utólagosan, hogy Schumachert ezért az “ösztönös reakciója miatt” kizárják a bajnokságból.

Íme egy felvétel a balesetről:

1996:
Michael Schumacher és a Ferrari kiterjesztette együttműködésüket még két további évvel, egészen az 1999-es szezon végéig. Ezen üzlet értéke meghaladta az évi 25 millió dollárt.

1937:
Vittorio Brambilla (1937 november 11. – 2001 május 26.), becenevén a monzai gorilla, Olaszországban, Monzában látta meg a napvilágot.
Fiatalon már motorkerékpárral, később már gokarttal is versenyzett. 1968-ban bátyja mellé szegődött és együtt rótták a köröket a Formula-3-ban. Egy évvel később, 1970-ben a Formula–2-ben szerepeltek.
Brambilla 1974-ben, a Dél-Afrikai Nagydíjon debütált a Formula-1-ben. Összesen 79 versenyre nevezett, de csak 74-en indult el. Első és egyetlen futamgyőzelmét az esős időben megrendezésre kerülő 1975-ös Osztrák Nagydíjon szerezte. 1978-ban, az Olasz Nagydíjon, Ronnie Peterson halálos baleseténél Vittorio is súlyos fejsérülést szenvedett. Ezután több mint egy évvel mert beülni ismét az autóba, ám régi formáját elvesztette és kicsivel később visszavonult a versenyzéstől.

hird