Forma1-Live.hu

Ezen a napon történt 11.23.

2009:
A Williams istálló pilótája, Nico Rosberg aláírta a következő évi szerződését a Mercedes csapatnál, mint a csapat első számú versenyzője, melyet a csapatfőnöke Ross Brawn is megerősített. Nico Rosberg sajnálta hogy Jenson Button távozott a McLarenhez, ezzel helyet adva a pletykának, miszerint Michael Schumacher visszatér a Forma-1-be, ezt azonban Brawn tagadta.

2005:
Katherine Legge autóversenyző ezen a napon tesztelt a Minardi csapattal olaszországban.

1954:
November 23.-án Manchesterben született Ross Brawn brit üzletember. Jelenleg a Mercedes GP istálló résztulajdonosa és csapatfőnöke.

Ross Brawn Forma-1-es pályafutása 1976-ban kezdődött, amikor szerződést ajánlottak neki a March Engineering csapatnál.
1978-ban már a Williams aerodinamikai részlegénél dolgozott. 1986-ban a Newman-Haas csapatot, késöbb pedig az Arrows istállót erősítette.
Ezután kis időre otthagyta a Formula-1-et és pár évig a Jaguarnál dolgozott, ahol utcai autók tervezésével foglalkozott.

1991-ben a Benetton csapattal tért vissza. Az itt töltött 5 év alatt kétszer lett Michael Schumacher világbajnok és 1995-ben a konstruktőri trófeát is megnyerték. Amikor Schumacher távozott, rá egy évre Brawn is a Ferrarihoz szerződött.

1996-tól a Ferrarinál tevékenykedett és 1999-ig átszervezték, újjáépítették a csapatot. Melynek eredményeképpen elkezdődött a Ferrari 6 éves sikersorozata az 1999-ben megszerzett konstruktőri világbajnoki címmel. A következő 5 évben is sikerült a címet elnyerniük és Schumacher 2000 – 2004-ig zsinórban ötször bajnok lett.
2005-ben és 2006-ban már nem szerepeltek ilyen jól, ekkor a Renault volt a nyerő, Fernando Alonsoval a volán mögött. A 2006-os szezon végével bejelentették, hogy Brawn távozik a csapattól.

1 év pihenő után a Honda csapatfőnökeként tért vissza a királykategóriába, 2008-ban. Ebben az évben a csapat legjobb eredménye Rubens Barrichello Silverstone-ban elért harmadik helye volt, amit Brawn taktikája miatt sikerülhetett. Az év végén a Honda bejelentette, hogy a gazdasági válság miatt feladja a Formula–1-et.

Mivel a Honda kiszállt a csapat léte is kérdéses volt, azonban Brawn a 2009-es szezonnyitó verseny előtt 3 héttel megvásárolta a csapatot, így saját istállóval folytatta tovább karrierjét, a BRAWN GP-vel.
Az autókban Mercedes-Benz erőforrások dübörögtek. Az új csapat hatalmas meglepetésre kettős győzelmet aratott az idénynyitó Ausztrál megmérettetésen. A következő 6 futamból ötöt Jenson Button megnyert, így hatalmas előnyre tett szert az összetettben. A Spanyol és a Monacói versenyen is kettős sikert értek el. A nyáron azonban visszaestek, elsősorban gumimelegítési problémák miatt, a másik ok, az hogy a versenytársak rengeteg pénzt áldoztak az év közbeno fejlesztésekre. Az ősz folyamán megint magukra találtak, Rubens Barrichello két futamot is megnyert, sőt olaszországban kettős győzelmet ünnepelhettek, ezzel megerősítették vezető pozíciójukat a bajnoki ponttáblázaton.

Ebben az évben csapat az egyéni és a konstruktőri bajnoki címet is megnyerte és a szezonzáró Abu-dhabi Nagydíj után 2 héttel hivatalosan is bejelentették, hogy a Mercedes felvásárolta a Brawn GP 75,1%-át. Így a következő évtől már Mercedes néven indultak a Formula-1-ben.

 

hird