Forma1-Live.hu

A Ferrarit megbüntetik

Az idei szezonban a csapatoknak mindössze 4 motor áll rendelkezésükre, ez is 6 komponensre oszlik. Ha valamelyikből beteszik az első 5. darabot, az automatikusan 10 rajthelyes büntetést von maga után, azonban ha ugyanazt az egységet kell cserélni újból, utána már csak 5 rajthelyes hátrasorolásra számíthat a pilóta. Ha egy másik komponensből ismét az első 5-et helyezik be, akkor ugyan ez a folyamat kezdődik meg.

A Honda és  Red Bull már kapott idén ilyen büntetést, a Mercedes és a Ferrari azonban jól áll ilyen téren.

Azonban az előzetes kalkulációk szerint az olasz istálló nem fogja megúszni a 10 rajthelyes hátrasorolást. Már csak azért sem, mert a hazai, olasz nagydíjukra új fejlesztésekkel készülnek, ami automatikusan motorcserét vonz magával, és az már az 4. egységük lesz. Ez magában még nem foglal büntetést, azonban az év hátralevő részére megmarad még számukra 5 zseton, amit a Mexikói nagydíj környékén terveznek bevetni. Ez ismét erőforrás cserét jelent, ami már 10 rajthelyes büntetést jelent.

Jó hír azonban a Ferrari számára, hogy csak a rajtrácson sorolhatják hátra őket, ugyanis az időbüntetések és az áthajtások formájában versenyre átvitt büntetéseket eltörölték.

www.bestfreejpg.com