Forma1-Live.hu

Sebastian Vettel nyerte a 2013. évi Maláj Nagydíjat.

Maláj nagydíj dobogó
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel nyerte a Maláj Nagydíjat. A német versenyző mögött csapattársa, Mark Webber végzett, a két Red Bullt a két Mercedes követte a harmadik, illetve negyedik helyen.
Miután fél órával a verseny rajtja előtt megérkezett az eső így mezőny félig-meddig vizes pályán, intermediate-abroncsokon vágott neki, magyar idő szerint vasárnap délelőtt az 56 körös versenynek.

Az élről Sebastian Vettel indult, mellőle a ferraris Felipe Massa. A címvédő jól rajtolt, megőrizte vezető helyét, Fernando Alonso azonban a harmadik helyről remekül startolt, és az első kanyarokban már Vettelt mögött volt. A spanyol Ferrarijával neki is ütközött a Red Bullnak, minek következtében megsérült autójának első vezetőszárnya.

Alonso 200. Forma 1-es versenye hamar véget ért, mert az első kör végén nem állt ki a bokszba, hogy a sérült elemet lecseréljék, aminek meg is lett a következménye: a célegyenesben túl nagy terhelés érte az első szárnyat, mely leszakadt és az F138-as versenygép alá szorult. A Ferrari így irányíthatatlanul csúszott a kavicságyba.

Maláj Nagydíj első kanyar

Maláj Nagydíj első kanyar

A pályafeltételek folyamatosan javultak, a Red Bull pedig meglepő lépésre szánta el magát: az ötödik körben kihívta Vettelt a bokszba slick-abroncsokért, majd követte őt Felipe Massa is a depóba, aki ekkorra már veszített jó pár pozíciót.

Webber ekkor átvette a vezetést, az ausztrál a hetedik körben váltott sima futófelületű abroncsokra, és csapattársa elé tudott visszajönni a pályára.

A 20. körben a kerékcserék második sora is megkezdődött, Webber az élről állt ki, ám a veterán pilóta fordított stratégiával próbált harcba szállni a győzelemért, hiszen kemény keverékről közepesekre váltott, míg a két körrel később érkező Vettel erre az etapra a narancs jelölésű elsődleges abroncsokat kapta.

A sorrend nem változott az élen, Vettel azonban arra panaszkodott, hogy csapattársa túl lassú tempót diktál az élen, mire versenymérnöke nyugalomra intette. Alig 10 körrel később ismét érkezett az élmezőny a depóba, Vettel azonban pozíciót veszített Hamiltonnal szemben. A 39. körben a háromszoros világbajnok sikeresen maga mögé utasította az angolt, majd üldözőbe vette élen autózó csapattársát is.

Az utolsó kerékcserék során Vettel érkezett először a bokszba, majd egy körrel később, a 43. fordulóban érkezett Webber is az élről. Az ausztrál centikkel csapattársa elé jött vissza a pályára, majd egy pokolian izgalmas és látványos küzdelem kezdődött el, melynek vélhetően csak a Red Bull vezérkara nem örült.

A címvédő a 46. körben végül egy nagyon bátor manőverrel megelőzte csapattársát, mire Christian Horner csapatfőnök röviden egy így reagált: „Ez butaság volt, Seb.”

Eközben a Mercedesnél is zajlott a házon belüli küzdelem, Ross Brawn csapatfőnök azonban nem engedte Nico Rosbergnek, hogy megelőzze a harmadik helyen autózó Lewis Hamiltont. A szakember azzal érvelt, az angol versenyző már spórol az autójával, ha akarna, ő is tudna gyorsabban körözni.

A futamot végül nagy küzdelmek után Sebastian Vettel nyerte, a feszültség azonban a leintést követően is látszott a csapaton belül: Webber a dobogóceremónia előtt odabökte csapattársának, hogy azt az utasítást kapta, vigyázzon az autóra, így meglepte Vettel agresszív manővere.

A két Red Bull és a két Mercedes mögött Felipe Massa ért célba az ötödik helyen, őt a két Lotus követte Romain Grosjean – Kimi Räikkönen sorrendben.

A nyolcadik helyen a sauberes Nico Hülkenberg zárt, míg a McLaren tovább folytatta vesszőfutását: Sergio Pérez a kilencedik helyen ért célba, Jenson Button pedig végül úgy döntött, feladja a futamot.

Mai győzelmének köszönhetően Vettel átvette a vezetést a bajnok pontversenyben is: a német előnye 9 pont Kimi Räikkönen előtt. A konstruktőrök versenyében is a Red Bull áll az élen, a Lotus és a Ferrari pontazonossággal a második helyet foglalja el.

A 2013. évi világbajnoki sorozat három hét múlva folytatódik a Kínai Nagydíjjal.

hird