Forma1-Live.hu

A DRS egy hasznos rendszer

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója, nem ért egyet azon véleményekkel, melyek szerint a 2011-től használható DRS rendszer túlzottan megkönnyítené az előzéseket.
„Szerintem ez egy remek rendszer. Sokan vannak ellene, akik úgy vélekednek, hogy túl könnyűvé váltak az előzések, én ezt nem így látom. Véleményem szerint nagyon komoly tudásra és képességekre van szüksége egy versenyzőnek, hogy egy előzést megtervezzen és kivitelezzen. És nem csupán arról van szó, hogy megnyom egy gombot, a DRS aktiválódik és már le is tudta az előzést” – nyilatkozta Whiting.

Amikor egy pilóta aktiválja a DRS-t, a hátsó szárny egyik elemét vízszintes helyzetbe állítja ezzel csökkenti a légellenállást és növelheti a végsebességét. Ezt azonban csak két kijelölt szakaszon, úgy nevezett DRS-zónában teheti meg, abban az esetben, ha az előző mérési ponton 1 másodpercen belül volt az előtte haladóhoz képest.

A versenyigazgató azt is hozzátette, hogy a jövőben nem fogják változtatni a DRS szabályokat.

hird