Forma1-Live.hu

A kanyarokban is lassúak az F1 autók

Több pilóta véleményezte az új formatervezésű V6-os turbó motorokkal felszerelt munkaeszközét és majdnem mindenki egyetértett a Sauberes Adrian Sutillal.

Véleménye szerint ugyanis nehéz vezetni őket és a kanyarokban lomhák az új F1-es versenygépek. A turbómotorok elég erősek, viszont az új aerodinamikai megoldások visszafogják sebességet az íveken.

„Idén, a tavalyihoz képest csökkent a leszorító erő és a módosításnak köszönhetően a gumik is keményebbek. Csak megnehezítik a dolgunkat. Bár a motor rendkívül erős, nyomatékos, mégis jelen állás szerint lassúak az autók. Aerodinamikai téren lenne mit fejlődnünk, hogy a kanyarokban is gyorsak legyünk. Azonban a gumik módosításával nem értek egyet, legalább azok tapadjanak.” – mondta Sutil.

Jenson Button is hasonlóképpen vélekedik a jelenleg a tavalyinál körönként 9 másodperccel lassabb autókról:
„Két tényező miatt közel 2 másodperces hátrányban vagyunk, az egyik a közepes keverékű gumik, a másik a nehezebb autók.”

Button azonban bízik abban, hogy a szezon folyamán ezek a mutatók javulni fognak és nem lesz ilyen számottevő különbség a 2013-as versenygépekhez képest.

Fernando Alonso és volt csapattársa Felip Massa egyetértenek abban, hogy nem lett könnyebb a vezetés, bár fizikailag kisebb a terhelés, de több mindenre kell odafigyelniük és a kormányon is több gombot kell kontrollálniuk.

 

hird