Forma1-Live.hu

A pilóták lágyabb gumikat akarnak

Versenyzők egy csoportja jelezte a Pirelli felé, hogy lágyabb abroncsokat szeretnének, mivel az eddigiek túlságosan keménynek bizonyultak.

Az új V6-os turbó motorok nyomatékához igazították a gumik lágyságát, hogy ne történjenek a tavalyi idényhez hasonló nagy sebességű defektek, amiket a túlzott gumikopás eredményezett. Viszont a pilótáknak egyre nehezebb dolguk van az abroncsok felmelegítésével, mivel nemcsak az erőforrás, hanem az aerodinamika is jelentősen megváltozott az idei szezonban.

A legutóbbi Monacói nagydíjra az olasz gyártó két új, lágyabb keverékkel érkezett, ám a Ferrari kétszeres világbajnok pilótája még így sem volt elégedett.
“Túlságosan kemények, ez nem titok” – mondta Alonso. Amikor jó gumikat hoznak egy versenyre, akkor 2-3 kör alatt jó lesz a tapadás, de amikor túl keményeket kapunk, akkor 8-9 kör mire használhatóak lesznek.”
Monacóra visszatérve Fernando Alonso még megjegyezte: “Lassúak voltunk. Ahogy a hőkamerán is láthattuk, a harmadik szabadedzésen hidegek voltak a gumik, lehetetlen volt azokat felmelegíteni. Ez van, mindenki ezzel küszködik, ezért fontos lenne, hogy jobban használjuk ki ezeket.”

Nemcsak a Ferrari spanyolja elégedetlenkedik az idei abroncsokkal, hanem a Force India versenyzője, Sergio Pérez is, aki már régebben kifejtette álláspontját ez ügyben. Szerinte nem elfogadható, hogy a Forma-1 mezőnye már-már GP2-es szintű köröket autózik.
“Eggyel lágyabb keverék ideálisabb lett volna eddig minden versenyen. Hiszen sokkal izgalmasabb lenne mindenki számára, ha több variáció is rendelkezésre állna és a helycserék száma is növekedne ezáltal” – nyilatkzta Perez.

Paul Hembery a Pirelli motorsport igazgatója a tesztelhetőség hiányában látja a problémát. Ők ugyanis szívesen eleget tennének a felhívásnak, hogy lágyabb keveréket gyártsanak, viszont tesztek nélkül ezt nem lehet megvalósítani.
“Nagyon limitált a tesztek száma, ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni. Ugyanakkor kívánni nagyon egyszerű. Idén nem volt esős teszt betervezve, mégis utoljára másfél tréningen csak esőgumikat próbálhattunk, ami igencsak bekorlátozta a lehetőségeinket.”

Hembery azt is szóvá tette, hogy a csapatok és pilóták véleménye szezonról-szezonra más és más, míg tavaly keményebb gumikat akartak, idén lágyabbakat.