Forma1-Live.hu

Állórajtok futam közben – magyarázat

A Nemzetközi Automobil Szövetség ismertette a jövő évtől életbe lépő, biztonsági autós köröket követő állórajt szabályát.

A Motorsport Világtanácsa (WMSC) nemrég jópár szabálymódosítást elfogadott, melyek a következő évtől életbe léphetnek. Ezek közül a legvitatottabb a futam közbeni állórajtok, melyet sok csapat és szakember kritizált.

Az FIA elárulta a részleteket a szabállyal kapcsolatban, hogy mindenki tisztában legyen annak lebonyolításával.

A biztonsági autós fázis mindaddig ugyanolyan marad, amíg a lekörözött versenyzők vissza nem veszik köreiket. Ezt követően hajt csak ki a Safety Car, melyre a versenyigazgató ad utasítást. Ezután a mezőny, ahogy a rajt előtt is, elmegy még egy körre, majd felsorakoznak, az aktuális sorrend szerint a rajtrácsra. Eközben a bokszutca lámpája mindvégig piros lesz.
Minden csapatból csak 2 ember maradhat a bokszutca falán lévő irányító állásban, a többi mérnöknek a garázsba kell menniük.

Miután mindenki elfoglalta a helyét felvillannak a piros lámpák.

A részletes tájékoztatásban kitértek arra is, hogy lesznek alkalmak, amikor nem alkalmaznak állórajtot.
Az egyik ilyen eset, ha csak maximum két kör telt el a versenyből a legutóbbi rajtot követően, a másik ha már csak öt, vagy annál kevesebb kör van hátra a versenyből, illetve ha a versenyt a biztonsági autó mögött kezdte meg a mezőny.
Továbbá a versenyigazgató dönthet úgy, hogy nem lesz állórajt, ha azt a körülmények nem teszik lehetővé.

hird