Forma1-Live.hu

Az alkoholreklámokat is betilthatják a Forma-1-ben?

A nemzetközi Eurocare szervezet 2014 novembere után ismét nyomás alá helyezte a Forma 1 irányító testületét. Szerintük be kellene tiltani az alkoholos szponzorációt a királykategóriában, ami egyébként ellentmond az FIA kampányának is.

Pénteken közzétették a tavalyi Monacói nagydíjon készült elemzésüket, mely szerint a nézők 5 másodpercenként szembesülhettek egy-egy italgyártó hirdetésével. Az Eurocare főtitkára, Mariann Skar eképp véleményezte a kutatást:
“A Forma-1-ben kimondottan magasnak mondható az alkoholos hirdetések száma. Ez arra enged következtetni, hogy a Forma-1-es közösség nincs tisztában ennek a súlyával, hisz 5 másodpercenkét, több, mint 500 millió néző felé közvetíti az alkoholreklámot. Már felszólítottuk a szervezetet, hogy tegyenek lépéseket ennek megszüntetése érdekében.”

Skar többször is felkereste a Nemzetközi Automobil Szövetséget, sőt személyesen Jean Todt-ot is, hogy foglaljanak állást a kérdésben, de ez mindeddig nem történt meg. Todt nem foglalkozott az üggyel, mondván nem az ő jogköre és nem rá tartozik, hogy melyik csapat éppen kivel köt szponzori szerződést.
Jelenleg 3 csapat szerződött le alkoholos céggel.

Az Európai Unió egyes előírásai szerint egy televíziós reklámban tilos összekapcsolni az autó vezetést és az alkohol fogyasztását.