Forma1-Live.hu

Baki okozta Räikkönen kiesését

Idő előtt véget ért Kimi Räikkönen Ausztrál versenye.

A finn világbajnok jól kapta el a rajtot, még csapattársát is lerajtolta, de már az első kanyarban szorult helyzetbe került, ahol kisebb koccanások után meg is sérült a versenyautója. Räikkönen ennek ellenére is jó versenytempót futott, és akár a negyedik pozíció is elérhető lett volna számára, ám a balszerencse közbeszólt.

Räikkönen első kerékcseréjénél a hátsó kereket nem tudták időben rögzíteni, így ezzel a box kiállásával értékes másodperceket veszített.

“Az első boxkiállásnál leejtették az emelőről az autómat, az ujjam pedig lecsúszott a kuplungról. Ettől persze rögtön pörögni kezdtek a hátsó kerekek, így pedig nyilván nem lehet rögzíteni az abroncsot.”- kezdte Räikkönen.

A finn pilótának a második kiállásnál sem volt szerencséje, hiszen ekkor sem tudták rendesen rögzíteni a hátsó kereket, de a hátsó emelőről letették az autót, így a pilóta azonnal gázt adott és elhagyta a csapatot. A szerelők egyből észlelték a hibát, integettek is, de a versenyző már úton volt. Ezt követően a csapatvezetés szólt pilótájuknak, hogy állítsa meg a versenyautót, mielőtt elszabadulna az abroncs.

“Úgy tudom, hogy a kerékanyával volt valami probléma. A boxból azonnal szóltak, hogy állítsam meg az autót. Kár érte, mivel a tempónk megfelelő volt, ezt Seb eredménye is alátámasztja.”- zárta gondolatait Kimi Räikkönen.

“Számomra a legelső mindig a biztonság lesz. A problémánk az volt, hogy a kerékkulcs nem illeszkedett rendesen az anyára. Az első kiállás után egyeztettünk a szerelőkkel, nyugtattam őket, hogy ilyenek előfordulnak a sportban. A második csere után, amint észleltük a veszélyt, azonnal szóltunk Kiminek, hogy állítsa meg az autót. Ismétlem, a biztonság mindenek előtt áll nálam.”- nyilatkozta az esetről Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatvezetője.

Fotó:Getty Images