Forma1-Live.hu

Esélye sem volt Bianchi-nak

Teljes, mindenre kiterjedő vizsgálatot folytatott az FIA, Jules Bianchi balesetét követően.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szakemberei mindenre kiterjedő vizsgálata alapján, a fiatal francia versenyzőnek esélye sem lehetett arra, hogy túlélje a becsapódást.

Az elsődleges becslések szerint 92G erőhatás érte Bianchi-t Suzuka- ban, mikor is 213 Km/óra sebességgel elveszítette uralmát versenyautója felett, és a pálya szélén mentést végző munkagépnek csapódott. Szakemberek szerint ez a mértékű becsapódás egy 59G- s erőhatást eredményezett, ami önmagában még nem lenne tragikus.

Andy Mellor szakember azonban kifejtette azt, hogy Bianchi miért volt esélytelen arra, hogy felépüljön:

” A versenyautó nagy sebességgel becsúszott a munkagép alá, ez okozta a tragédiát. Innentől kezdve ugyanis függőleges irányú erőhatás érte az autót. Ekkor ért össze Bianchi sisakja, valamint a munkagép is. Minden pilóta fülében van egy szenzor, ami ilyenkor a lassulás mértékét méri. Az elsődleges becslések szerint 92G hatott a pilótára, csakhogy ez a szám nem valós. A döntő pillanatban, a becsapódáskor ez a szenzor elmozdulhatott, így nem volt pontos a mért adat. Számításaink szerint 254G- s erőhatás érte a versenyzőt a becsapódás pillanatában. Ez annak felel meg, mintha egy személyautót 48 méter magasról a betonra ejtenénk. Sajnos Jules Bianchi esélytelen volt egy ilyen mértékű baleset túlélésére.”

sports.sina.com.cn