Forma1-Live.hu

F1 szabályváltoztatások

Január 22.-én, szerdán, a Forma-1-es csapatok, Bernie Ecclestone és a FIA elnöke, Jean Todt Genfben tanácskoztak a jövőbeli szabálymódosításokról. A javaslataikat a Motorsport Világtanács (WMSC) csütörtökön jóváhagyta, így újra módosultak a Forma-1 szabályai.

A legfontosabb idei változás, hogy a versenyzők nem állhatnak meg a levezető körben, azért, hogy elegendő üzemanyag maradjon a tankjukban a megfelelő mennyiségű mintavételhez. A tavalyi szezonban ez már-már megszokottá vált, azonban idén a csapatoknak erre külön oda kell figyelniük, hogy nagyobb biztonsági tartalékkal indítsák el az autókat, ami az újonnan bevezetett maximum 100 kg-nyi üzemanyaggal nem lesz könnyű.

Másik fontos biztonsági változtatás, hogy a szerelőknek már az időmérőn is viselniük kell a védősisakot.

2014-es szezonban, a csapatok egy újabb engedményt kapnak, a szerelők éjszakai munkavégzését illetően. Eddig évente 2 alkalommal kérhette a gárda, hogy a szakemberei éjszaka is dolgozhassanak, ezt az idei új fejlesztések miatt 6 alkalomra növelték.

2014-től a pilótákat 5 másodperces büntetéssel is sújthatják, amit azonban egy tervezett bokszkiállásnál letölthetnek, ennek értelmében a büntetés után kezdhetik el a munkát a szerelők. Ez a lehetőség, a 10 másodperces és az úgy nevezett stop&go büntetésekre nem vonatkozik.

A Pirelli, az idei V6 turbó motorok nagyobb nyomatéka miatt megerősítette az abroncsok kevlár szerkezetét, így szükség volt egy minimális súlyhatáremelésre is. 690 kg-ról 691 kg-ra módosították.

A jövőt illetően is felmerültek javaslatok:
A súlyhatár további emeléséről, egészen 701 kg-ig, hogy a nehezebb versenyzők is indulhassanak.
Továbbá a gumimelegítő paplanok használatának betiltásáról.

Ezeket azonban még a Formula One Comissionnek is jóv kell hagynia.

hird
autotv.vn