Forma1-Live.hu

Sebességkorlátozást vezet be az FIA

Pénteken sajtótájékoztatót tartott az FIA a Bianchi-val történtekről Szocsiban, amelyen Jean Todt és Charlie Whiting és a Forma-1- orvosai is részt vettek. Oroszországban tesztelik a sárga zászlós sebességkorlátozást.

Szombaton kezdik tesztelni azt a rendszert, ami automatikusan lekorlátozza a versenyautók sebességét a sárga zászlós szektorban. Egyenlőre ez úgy fog zajlani, hogy a pilótának rádión szólnak, hogy be kell kapcsolnia a fordulatszám korlátozó elektronikát, amit a boxutcában is használnak és amely nem engedi az autót bizonyos fordulatszám fölé.

Ugyanis bemutatták Jules Bianchi balesetének versenyfelvételeit, amit a nyilvánosság előtt továbbra is titkolnak. Ezeken a Sky Sport beszámolója szerint látszik, hogy Bianchi ugyanazon a vízátfolyáson csúszott meg, mint korábban egy körrel Adrian Sutil. A francia pilóta ellenkormányozott és egyenesen becsapódott a traktorba. Az adatokból az is látszik, hogy a dupla sárgazászlós figyelmeztetés ellenére Jules Bianchi nem lassított eléggé, ahogy a pilótatársak sem.

Whitingnak szegezték a kérdést, hogy miért nem küldte be a biztonsági autót? A válasza, nemes egyszerűséggel: “nem éreztem szükségességét, mivel Sutil autója messze volt a pályától. Ilyenkor az évek óta szokásos eljárási rendet követték, dupla sárga zászló és elvontatás. Ha azonban Sutil autója közelebb lett volna a pályához megy a Safety Car.”

A jövőben terveznek módosításokat a munkagépekkel kapcsolatban, de egyenlőre annyit tudnak tenni, hogy kiemelt figyelemmel járnak el ilyen esetekben, ahogy azt el is kezdik az Orosz nagydíjon.