Forma1-Live.hu

Változások 2015-től a Forma-1-ben

2015-től új szabályozások lépnek életbe a Forma-1-ben. A Világ Motor Sport Tanács jóváhagyott jó pár módosítást, többek között a biztonsági autós fázis utáni álló rajtot, csökkentik az aerodinamikai tesztelések lehetőségét, a büntetlenül rendelkezésre álló erőforrások számát, de maradnak a gumi melegítők.

Az FIA csütörtökön tette közzé a Világ Motor Sport Tanács (WMSC) által jóváhagyott szabálymódosításokat. Egyre inkább korlátozzák a csapatok lehetőségeit a szezon közbeni módosításokra, mely nagyban rányomhatja bélyegét a versenyekre.

Az első módosítás a safety car utáni rajtot érinti. Mely szerint egy biztonsági autós fázis után a versenyzők a rajtrácsról álló helyzetből fognak újra elrajtolni, így akár több izgalmas start is lehet egy-egy futamon. Két kivétel ez alól, amennyiben a biztonsági autó a rajtot, vagy a re-rajtot követő 2 körben jön a pályára, illetve a verseny utolsó öt körében nem lesz álló rajt.

Idén még 5 erőforrást használhatnak el a csapatok büntetlenül, jövőre ez a szám négyre csökken, abban az esetben, ha a versenynaptárban 20 futamnál kevesebb lesz. Az egész erőforrás cseréje esetén a bokszutcából kell rajtolnia a versenyzőnek az idei szonban, 2015-től a rajtrács végéről indulhat.

Hivatalosan is maradnak a gumimelegítő paplanok 2015-ben.

Csökkentik az aerodinamikai tesztelések óraszámát, ugyanis idén még 80 órát tölthettek a csapatok a szélcsatornában, jövőre már csak 65 órán át tehetik ezt meg. Továbbá csupán egy szélcsatornában tesztelhetnek a szezon során.

2015-ben viszont három szezon előtti, négy napos teszt áll a csapatok és pilótáik rendelkezésére és mindhárom Európában. Két szezonközi teszt lesz, mindegyik két napos és összesen 2 teljes napon a fiatal versenyzőknek kell lehetőséget biztosítani az istállóknak.

A parc fermén is szigorítanak, idén még az időmérő elejétől nem lehetett nyúlni az autókhoz, jövőre viszont szombat reggeltől, a harmadik szabadedzés elejétől nem módosíthatnak a csapatok a versenygépen.

Kötelezővé teszik a két fázisú kerékrögzítőket, amellyel azok elszabadulását akarják megakadályozni.

racingfanatic.net