Forma1-Live.hu

DRS – Drag Reduction System

DRS – Drag Reduction System

A DRS (teljes néven: Drag Reduction System = Légellenállás-csökkentő Rendszer) a Formula–1-ben használt rendszer, amely segíti az előzést. Minden pályán a futamon 1 vagy 2 DRS zónát jelöl ki a versenyigazgatóság. Eddig a leghatékonyabb a 2011-es török nagydíjon volt, ahol 82 előzés lehetett látni és az addigi szezonban több előzés volt, mint a teljes 2009-es szezonban.

Alkalmazása:
A versenyző az edzések alatt bármikor használhatja a pálya bármely pontján (amennyiben a versenyigazgatóság másként nem rendelkezik), de a futamon, csak a 3. kör megkezdése után, száraz körülmények között lehet használni a kijelölt előzési zónában. Az előzési zóna előtt kijelölt mérési ponton (általában 2 kanyarral az aktiválási pont előtt) kap jelzést a versenyző, hogy használhatja-e a rendszert. Ezen a ponton mérik az üldöző és az üldözött távolságát. A DRS-t akkor használhatja a támadó helyzetben lévő versenyző, ha az előtte haladóhoz képest legfeljebb 1 másodperc a hátránya és körön belül vannak. Ilyenkor a versenyző megnyomja a DRS gombot, így a hátsó szárny felső idoma vízszintes helyzetbe áll (kinyílik), ezzel csökken a légellenállás és az autó plusz sebességre tesz szert. A rendszer fékezéskor automatikusan visszazár.

A rendszer használata ideális esetben megkönnyíti az előzést, de legalábbis segít közelebb kerülni az elöl haladó versenyzőhöz. A tapasztalat szerint a KERS-szel együtt használva jelenthet nagy előnyt.

Fotó: sutton-images.com