-
2015 Kanadai nagydíj
Lewis Hamilton
151
-
2015 Kanadai nagydíj
Nico Rosberg
134
-
2015 Kanadai nagydíj
Sebastian Vettel
108
-
2015 Kanadai nagydíj
Kimi Räikkönen
72
-
2015 Kanadai nagydíj
Valtteri Bottas
57
-
2015 Kanadai nagydíj
Felipe Massa
47
-
2015 Kanadai nagydíj
Daniel Ricciardo
35
-
2015 Kanadai nagydíj
Daniil Kvyat
19
-
2015 Kanadai nagydíj
Roamin Grosjean
17
-
2015 Kanadai nagydíj
Felipe Nasr
16
-
2015 Kanadai nagydíj
Sergio Perez
11
-
2015 Kanadai nagydíj
Nico Hülkenberg
10
-
2015 Kanadai nagydíj
Carlos Sainz Jr.
9
-
2015 Kanadai nagydíj
Max Verstappen
6
-
2015 Kanadai nagydíj
Pastor Maldonado
6
-
2015 Kanadai nagydíj
Marcus Ericsson
5
-
2015 Kanadai nagydíj
Jenson Button
4
-
2015 Kanadai nagydíj
Fernando Alonso
0
-
2015 Kanadai nagydíj
Roberto Merhi
0
-
2015 Kanadai nagydíj
Will Stevens
0
-
2015 Kanadai nagydíj
Mercedes
285
-
2015 Kanadai nagydíj
Ferrari
180
-
2015 Kanadai nagydíj
Williams
108
-
2015 Kanadai nagydíj
Red Bull
54
-
2015 Kanadai nagydíj
Lotus
23
-
2015 Kanadai nagydíj
Sauber
21
-
2015 Kanadai nagydíj
Force India
21
-
2015 Kanadai nagydíj
Toro Rosso
15
-
2015 Kanadai nagydíj
McLaren - Honda
4
-
2015 Kanadai nagydíj
Manor
0
-
2014 szezon végeredmény
Lewis Hamilton
384
-
2014 szezon végeredmény
Nico Rosberg
317
-
2014 szezon végeredmény
Daniel Ricciardo
238
-
2014 szezon végeredmény
Valtteri Bottas
186
-
2014 szezon végeredmény
Sebastian Vettel
167
-
2014 szezon végeredmény
Fernando Alonso
161
-
2014 szezon végeredmény
Felipe Massa
134
-
2014 szezon végeredmény
Jenson Button
126
-
2014 szezon végeredmény
Nico Hülkenberg
96
-
2014 szezon végeredmény
Sergio Pérez
59
-
2014 szezon végeredmény
Kevin Magnussen
55
-
2014 Orosz nagydíj után
Kimi Räikkönen
47
-
2014 Orosz nagydíj után
Jean-Éric Vergne
21
-
2014 Orosz nagydíj után
Romain Grosjean
8
-
2014 Orosz nagydíj után
Daniil Kvyat
8
-
2014 Orosz nagydíj után
Jules Bianchi
2
-
2014 Orosz nagydíj után
Adrian Sutil
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Marcus Ericsson
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Pastor Maldonado
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Esteban Gutierrez
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Max Chilton
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Kamui Kobayashi
0
-
2014 Orosz nagydíj után
André Lotterer
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Mercedes
565
-
2014 Orosz nagydíj után
Red Bull
342
-
2014 Orosz nagydíj után
Williams
216
-
2014 Orosz nagydíj után
Ferrari
188
-
2014 Orosz nagydíj után
McLaren
143
-
2014 Orosz nagydíj után
Force India
123
-
2014 Orosz nagydíj után
Toro Rosso
29
-
2014 Orosz nagydíj után
Lotus
8
-
2014 Orosz nagydíj után
Marussia
2
-
2014 Orosz nagydíj után
Sauber
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Caterham
0
Pole-pozíció
- Frissítve: 2013. július 10

A pole-pozíció egy technikai sportokban használt fogalom, amely az első rajthelyet jelenti.A kifejezés eredetileg a lóversenyből jön, angol nyelvterületen a galoppnál az egyes helyeket pole-nak nevezik.
A Formula–1-ben az eddigi 60 év alatt többször változott az időmérő lebonyolítása. 1950-től 1995-ig kétszer egy óra állt rendelkezésre, hogy megfussák a leggyorsabb kört. A két szakasz közül mindenki jobbik idejét számították a rajtrácson.
1996-tól lépett életbe az a szabály, miszerint a versenyzők 12 kört futhatnak. Ez 2002-ig volt életben. Ekkor használatban volt a 107 százalékos szabály is, eszerint csak az indulhatott a versenyen, aki a pole pozíciós időhöz képest 107 százalékon belül futotta meg a körét.
2003-ban és 2004-ben mindenkinek egy kör állt rendelkezésére, amit versenyre megtankolt autóval kellett megtenniük. Ezt a rendszert azért vezették be, mert a tizenkét körös rendszerben igen hosszú, olykor harminc perces szakaszok is voltak, amikor senki nem volt a pályán.
2006 óta az időmérő edzés egy bonyolultabb rendszer szerint zajlik. Az egyórás időmérőt lerövidítették, és három 15 perces szakaszra (gyakran Q1, Q2, Q3) osztották. Az első szakasz végét követően az utolsó hat pilóta nem folytathatta tovább a küzdelmet az első rajthelyért. Ugyanígy volt a második rész végén, így a záró szakaszban már csak tízen küzdöttek az első rajthelyért. Újdonság volt, hogy a versenyzők a leintés után is befejezhették megkezdett gyors köreiket. 2008-ban a rendszer annyiban változott, hogy a Super Aguri miatt a mezőny húszfősre csökkent, és így csak az utolsó 5 pilóta esett ki. Ugyanebben az évben a Q1-et húszpercesre növelték, a záró szakaszt viszont tízpercesre rövidítették. Erre azért volt szükség, mert a csapatok sokat taktikáztak amiatt, hogy versenyre megtankolt autóval kellett részt venniük a Q3-ban.
2010-től a 24 résztvevő miatt hét-hét versenyző esik ki az első két szakaszban, valamint a csapatoknak már nem kell versenyre megtankolt autókkal indulniuk az időmérő végén.
2011-től pedig ismét életbe lépett a 107 százalékos szabály. És egy másik újítás az állítható hátsó szárny, amit korlátlanul használhatnak a KERS (Kinetikus Energia visszanyerő rendszer)-szel együtt.
Fotó: play-auto.net