Forma1-Live.hu

Módosult a rajtrács: Kimi az utolsó

Az időmérő futamot követően Kimi Räikkönen autóját az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer vizsgálta.

A mérést követően a stewardok elé terjesztette az ügyet, akik szintén megvizsgálták az adott pontot az autó padlólemezén, amely 10 centiméterre helyezkedik el az autó középvonalától a padlólemez jobb oldalán. Azon a ponton a hajlékonysági vizsgálatot követően a megengedettnél, 5 milliméternél jóval nagyobb deformitást mértek.

A csapat pályamérnöke, Alan Permane szerint a hármas kanyar kapott egy nagy ütést Räikkönen padlólemeze és ez okozta a túlzott deformitást. Ezzel a finn semmilyen előnyre sem tett szert, sőt egy hasonló eset már előfordult a nyár folyamán Grosjeannal, akkor azonban nem kapott a pilóta és a csapat sem büntetést.

Ez a magyarázat nem állta meg a helyét az FIA felügyelői előtt, így a finn Jégember idejét törölték, kizárták az időmérőről, így a 22. helyről, a rajtrács végéről indulhat.

hird