-
2015 Kanadai nagydíj
Lewis Hamilton
151
-
2015 Kanadai nagydíj
Nico Rosberg
134
-
2015 Kanadai nagydíj
Sebastian Vettel
108
-
2015 Kanadai nagydíj
Kimi Räikkönen
72
-
2015 Kanadai nagydíj
Valtteri Bottas
57
-
2015 Kanadai nagydíj
Felipe Massa
47
-
2015 Kanadai nagydíj
Daniel Ricciardo
35
-
2015 Kanadai nagydíj
Daniil Kvyat
19
-
2015 Kanadai nagydíj
Roamin Grosjean
17
-
2015 Kanadai nagydíj
Felipe Nasr
16
-
2015 Kanadai nagydíj
Sergio Perez
11
-
2015 Kanadai nagydíj
Nico Hülkenberg
10
-
2015 Kanadai nagydíj
Carlos Sainz Jr.
9
-
2015 Kanadai nagydíj
Max Verstappen
6
-
2015 Kanadai nagydíj
Pastor Maldonado
6
-
2015 Kanadai nagydíj
Marcus Ericsson
5
-
2015 Kanadai nagydíj
Jenson Button
4
-
2015 Kanadai nagydíj
Fernando Alonso
0
-
2015 Kanadai nagydíj
Roberto Merhi
0
-
2015 Kanadai nagydíj
Will Stevens
0
-
2015 Kanadai nagydíj
Mercedes
285
-
2015 Kanadai nagydíj
Ferrari
180
-
2015 Kanadai nagydíj
Williams
108
-
2015 Kanadai nagydíj
Red Bull
54
-
2015 Kanadai nagydíj
Lotus
23
-
2015 Kanadai nagydíj
Sauber
21
-
2015 Kanadai nagydíj
Force India
21
-
2015 Kanadai nagydíj
Toro Rosso
15
-
2015 Kanadai nagydíj
McLaren - Honda
4
-
2015 Kanadai nagydíj
Manor
0
-
2014 szezon végeredmény
Lewis Hamilton
384
-
2014 szezon végeredmény
Nico Rosberg
317
-
2014 szezon végeredmény
Daniel Ricciardo
238
-
2014 szezon végeredmény
Valtteri Bottas
186
-
2014 szezon végeredmény
Sebastian Vettel
167
-
2014 szezon végeredmény
Fernando Alonso
161
-
2014 szezon végeredmény
Felipe Massa
134
-
2014 szezon végeredmény
Jenson Button
126
-
2014 szezon végeredmény
Nico Hülkenberg
96
-
2014 szezon végeredmény
Sergio Pérez
59
-
2014 szezon végeredmény
Kevin Magnussen
55
-
2014 Orosz nagydíj után
Kimi Räikkönen
47
-
2014 Orosz nagydíj után
Jean-Éric Vergne
21
-
2014 Orosz nagydíj után
Romain Grosjean
8
-
2014 Orosz nagydíj után
Daniil Kvyat
8
-
2014 Orosz nagydíj után
Jules Bianchi
2
-
2014 Orosz nagydíj után
Adrian Sutil
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Marcus Ericsson
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Pastor Maldonado
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Esteban Gutierrez
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Max Chilton
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Kamui Kobayashi
0
-
2014 Orosz nagydíj után
André Lotterer
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Mercedes
565
-
2014 Orosz nagydíj után
Red Bull
342
-
2014 Orosz nagydíj után
Williams
216
-
2014 Orosz nagydíj után
Ferrari
188
-
2014 Orosz nagydíj után
McLaren
143
-
2014 Orosz nagydíj után
Force India
123
-
2014 Orosz nagydíj után
Toro Rosso
29
-
2014 Orosz nagydíj után
Lotus
8
-
2014 Orosz nagydíj után
Marussia
2
-
2014 Orosz nagydíj után
Sauber
0
-
2014 Orosz nagydíj után
Caterham
0
Kaltenborg: Nem lehetetlen betartatni a költségkorlátot
- Frissítve: 2014. május 4

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborg elutasította azon érveléseket, melyek szerint a költségvetési plafont nem lehet betartatni.
Csütörtökön a csapatfőnökök találkozót hívtak össze, melyen az FIA is képviseltette magát, hogy megbeszéljék a költségek csökkentésére irányuló terveket. A múlt hónapban ugyanis a Stratégiai munkacsoport tagjai és Bernie Ecclestone is megvétózta a kiadások csökkentésére tervezett szabály bevezetését 2015-től, melynek a kisebb csapatok nem igazán örültek.
A Red Bullnál azzal érveltek a korlát bevezetése ellen, hogy azt szinte lehetetlen lenne ellenőrizni, mivel a gyári csapatok képesek megosztani a költségeket az egyéb, például, a közúti autógyártásos részlegükkel. Kaltenborg nem ért egyet ezen aggodalmakkal.
“Ezt az érvet nem tudom megérteni. Amennyire én tudom, Angliában mindent könyvelni kell és be kell számolni az eredményekről, és a gyári csapatok angliai központúak. Úgy gondolom, hogy mindenki tisztában van a könyveléssel és betartják a törvényi előírásokat. Tehát már rendelkezünk kidolgozott, jó alapokkal és tudjuk, mik az alapelvek.”– mondta a Sauber csapatfőnöke.
“A trükkös rész az egészben az adott cég részlegei közötti tranzakciók, de ez nem újdonság a Forma-1-ben, sőt a világon sem. Vannak más területek, más sportok, ahol ez már megtörtént és nem kell hozzá nagy tudomány, hogy rájöjjünk, ez a Forma-1-ben is jelen van. Ami igazán fontos, az nemcsak egy jó rendszer, amit nem nehéz kidolgozni, hanem egy büntető rendszer. És természetesen kell egy hatóság, ami ezt az egészet felügyeli. Ennek nem kell azt sugallnia, hogy mindenki csal és ezért van szükség az ellenőrzésre és itt jön a kérdés. Milyen gyakran kell ellenőrizni? Minden év után van egy könyvvizsgálat, amikor számot kell adni mindenről. Miért lenne ez most másképp?”
Kaltenborg azt is elmondta, hogy a rendszer csak akkor fog hatékonyan működni, ha lesz egy kemény büntetési rendszer mögötte.
“Ha van egy ilyen szabályod, kell hogy legyen mögötte kemény büntetési rendszer is. Ez olyan mint az autóvezetésnél, ha túlléped a sebességet és megbüntetnek 10 fontra, újból meg fogod tenni, de ha 10.000 fontra büntetnek, már nem fogod. Csak az kell, hogy legyen, na persze nem drákói, egy megfelelő büntetési rendszer.”
A Sauber csapatfőnöke szerint a költségvetési plafont pénzügyi előírásokkal kell megalapozni, amelyek szorosan követik a technikai és sport előírásokat.
“Nézzük azt a büntetési rendszert, ami jelenleg van, talán nem is kellene nagyon hozzányúlnunk. Ha lenne egy pénzügyi szabályozás, olyan, mint a jelenlegi sport és technikai előírások, ugyan úgy lehetne azt is kezelni. Talán írni kellene egy büntetési jegyzéket, melyek közül a bírák választhatnának. Ez ugyan olyan lenne, mint a való életben. Néha az emberek bonyolultan próbálják felfogni a Forma-1-et, pedig a helyzet az, hogy nagyon is hasonlít a való világhoz.”