Forma1-Live.hu

Kaltenborg: Nem lehetetlen betartatni a költségkorlátot

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborg elutasította azon érveléseket, melyek szerint a költségvetési plafont nem lehet betartatni.

Csütörtökön a csapatfőnökök találkozót hívtak össze, melyen az FIA is képviseltette magát, hogy megbeszéljék a költségek csökkentésére irányuló terveket. A múlt hónapban ugyanis a Stratégiai munkacsoport tagjai és Bernie Ecclestone is megvétózta a kiadások csökkentésére tervezett szabály bevezetését 2015-től, melynek a kisebb csapatok nem igazán örültek.

A Red Bullnál azzal érveltek a korlát bevezetése ellen, hogy azt szinte lehetetlen lenne ellenőrizni, mivel a gyári csapatok képesek megosztani a költségeket az egyéb, például, a közúti autógyártásos részlegükkel. Kaltenborg nem ért egyet ezen aggodalmakkal.

“Ezt az érvet nem tudom megérteni. Amennyire én tudom, Angliában mindent könyvelni kell és be kell számolni az eredményekről, és a gyári csapatok angliai központúak. Úgy gondolom, hogy mindenki tisztában van a könyveléssel és betartják a törvényi előírásokat. Tehát már rendelkezünk kidolgozott, jó alapokkal és tudjuk, mik az alapelvek.”– mondta a Sauber csapatfőnöke.

“A trükkös rész az egészben az adott cég részlegei közötti tranzakciók, de ez nem újdonság a Forma-1-ben, sőt a világon sem. Vannak más területek, más sportok, ahol ez már megtörtént és nem kell hozzá nagy tudomány, hogy rájöjjünk, ez a Forma-1-ben is jelen van. Ami igazán fontos, az nemcsak egy jó rendszer, amit nem nehéz kidolgozni, hanem egy büntető rendszer. És természetesen kell egy hatóság, ami ezt az egészet felügyeli. Ennek nem kell azt sugallnia, hogy mindenki csal és ezért van szükség az ellenőrzésre és itt jön a kérdés. Milyen gyakran kell ellenőrizni? Minden év után van egy könyvvizsgálat, amikor számot kell adni mindenről. Miért lenne ez most másképp?”

Kaltenborg azt is elmondta, hogy a rendszer csak akkor fog hatékonyan működni, ha lesz egy kemény büntetési rendszer mögötte.

“Ha van egy ilyen szabályod, kell hogy legyen mögötte kemény büntetési rendszer is. Ez olyan mint az autóvezetésnél, ha túlléped a sebességet és megbüntetnek 10 fontra, újból meg fogod tenni, de ha 10.000 fontra büntetnek, már nem fogod. Csak az kell, hogy legyen, na persze nem drákói, egy megfelelő büntetési rendszer.”

A Sauber csapatfőnöke szerint a költségvetési plafont pénzügyi előírásokkal kell megalapozni, amelyek szorosan követik a technikai és sport előírásokat.

“Nézzük azt a büntetési rendszert, ami jelenleg van, talán nem is kellene nagyon hozzányúlnunk. Ha lenne egy pénzügyi szabályozás, olyan, mint a jelenlegi sport és technikai előírások, ugyan úgy lehetne azt is kezelni. Talán írni kellene egy büntetési jegyzéket, melyek közül a bírák választhatnának. Ez ugyan olyan lenne, mint a való életben. Néha az emberek bonyolultan próbálják felfogni a Forma-1-et, pedig a helyzet az, hogy nagyon is hasonlít a való világhoz.” 

hird
racinginfocus.com